Όσοι μπορείτε, δώστε 2 λεπτά από το χρόνο σας και προωθήστε το ιστολόγιο. Όσο περισσότεροι τόσο το καλύτερο.

Τετάρτη, Μαΐου 21, 2008

Φτηνά τα ηλεκτρονικά, αλλά δεν τρώγονται..

Τόνωση της αγοράς από τις καταναλωτικές ηλεκτρονικές συσκευές

Πηγή: ΣΕΠΕ

Τα 506.426 τεμάχια έφτασαν οι πωλήσεις των καταναλωτικών ηλεκτρονικών συσκευών (consumer electronics) κατά το πρώτο τρίμηνο του 2008 αυξημένα κατά 6,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σύμφωνα με στοιχεία της GFK Hellas. Συνολικά οι Έλληνες καταναλωτές δαπάνησαν 156,6 εκατ. ευρώ για βιντεοκάμερες, DVD, MP3, MP4, τηλεοράσεις LCD και Plasma, καθώς και για οικιακά συστήματα ήχου, ποσό αυξημένο κατά 3,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό πρώτο τρίμηνο, Διάγραμμα 1 & 2.

Να σημειωθεί πως από τα 506.426 τεμάχια τα 144.049 αφορούν τηλεοράσεις LCD, που για ένα ακόμη τρίμηνο βρίσκονται ψηλά στη λίστα προτίμησης των καταναλωτών. Η αύξηση στις πωλήσεις τηλεοράσεων LCD στο πρώτο τρίμηνο του 2008 έφτασε το 36,3%. Οι αναλυτές της GFK τονίζουν πως για το σύνολο του 2008 αναμένεται να πωληθούν στην Ελλάδα γύρω στις 700.000 LCD τηλεοράσεις από 560.000 που πωλήθηκαν κατά την προηγούμενη οικονομική χρήση. Όπως τονίζει στο sepe.gr ο κύριος Καμηλέρης, γενικός διευθυντής του τμήματος marketing services της GFK Hellas, ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος του 2008 έκλεισαν θετικά για την αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών, σε σύγκριση με το Μάρτιο που κινήθηκε πτωτικά, οπότε και παρατηρήθηκε συγκράτηση των καταναλωτικών δαπανών.

Ωστόσο, όπως τονίζει ο κύριος Καμηλέρης, η κατηγορία των λεγόμενων non food products συνεχίζει να είναι από τις πιο ευνοημένες και διατηρεί τα πρωτεία στην προτίμηση των καταναλωτών, παρά την οικονομική πίεση που υφίστανται τα ελληνικά νοικοκυριά. Αυτό συμβαίνει, διότι στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων ο ανταγωνισμός λειτουργεί, είναι σκληρός, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες προσφορές και ευκαιρίες.

Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει και η σημαντική διαφορά που παρατηρείται στην ποσοστιαία μεταβολή μεταξύ των τεμαχίων και της αξίας των προϊόντων που πουλήθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2008 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (6,7% και 3,4% αντίστοιχα). Η μικρή αύξηση της αξίας των προϊόντων που πουλήθηκαν αντικατοπτρίζει τον “πόλεμο” τιμών στη συγκεκριμένη αγορά αλλά και τη στροφή των καταναλωτών σε πιο φθηνά προϊόντα.


1-3/2007

1-3/2008

Μεταβολή %

Panel-TV/ LCD

105.648

144.049

36,3%

Σύνολο καταναλωτικών

ηλεκτρονικών προϊόντων

474.644

506.426

6,7%

Διάγραμμα 1. Καταναλωτικά ηλεκτρονικά προϊόντα - τεμάχια, Πηγή: GFK Hellas 2008


1-3/2007

1-3/2008

Μεταβολή %

Panel-TV/ LCD

94.109

107.151

13,9%

Σύνολο καταναλωτικών

ηλεκτρονικών προϊόντων

151.429

156.635

3,4%

Διάγραμμα 2. Καταναλωτικά ηλεκτρονικά προϊόντα - αξία πωλήσεων, Πηγή: GFK Hellas 2008, σε χιλ. ευρώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: